Nejlepší práce na světě: Animátor v hotelu! Pravda nebo lež?

13.04.2019
Úsměv vždy!
Úsměv vždy!

Je to placená dovolená? Sranda? Zábava a bezstarostný život? Párty každý den? Práce jen pro mladé?

Je to vůbec práce? A jaká je její denní náplň? Možná přemýšlíte, že byste si takovou práci rádi zkusili. Možná si myslíte, že kdyby vám bylo o trochu méně, určitě byste do toho šli. Jen se podívejte na ty fotografie, vypadá to jako krásná dovolená!

Očekávání a realita práce v ráji

Když jsem poprvé vyrážel do Řecka v roce 2013, měl jsem úplně jiné představy o této práci. Měl jsem zkreslené představy ze sociálních sítí, na kterých to vypadalo, že to je neskutečná legrace, že animátoři se mají báječně, a že to je letní brigáda, kterou musím zkusit. 

Jaká byla realita? Můj první hotel na ostrově Kefalonie byl daleko od civilizace a jediná párty, kterou tam šlo navštívit byla v místním baru s řeckou hudbou. Nic proti řecké hudbě, ale Ibiza to není. A tehdy mi došlo, že animátoři se starají o zábavu právě v takových místech, jinak by se hosté unudili.

Jaké bývají podmínky? 

Je to práce venku na slunci od cca 9:30 ráno do 11 hodin do večera s pauzami na oběd a na večeři 6 dní v týdnu. Pokud jsou součástí programu večerní show, pak se tyhle show nacvičují o pauzách a někdy o volných dnech na začátku sezóny. Na konci sezóny se ty dny volna nahradí třeba volným večerem nebo ránem. Ubytování je většinou zajištěno ve smlouvě a bývá v pokojích pro personál, ti šťastnější mají ubytování v hotelových pokojích. Dále ve smlouvě je i jídlo a pití, takže je možné si nějaké peníze ušetřit. Doprava do destinace a zpátky se liší podle smlouvy. 

Takže v průběhu dne animátor (dnes se v angličtině upřednostňuje výraz entertainer) pořádá aktivity podle programu a vybavení hotelu. Nejčastější aktivity jsou stretching, pétanque, šipky, ping pong, plážový volejbal, vodní polo a zlatým hřebem denního programu je samozřejmě aquagym. A ano, četli jste správně, animátor aktivity pořádá, ale sám se jich neúčastní. Jedině v případě, že není dostatek lidí na vytvoření týmů.

Přestože animátoři mají hodně privilegií v hotelu a můžou využívat prostory, které jsou většinou pouze pro hosty (jako je bar, restaurace nebo lobby), nemůžou využívat lehátka u bazénu nebo u moře a nemůžou využívat ani samotný bazén, pokud se tam zrovna nepořádá aktivita.

Ze všech pracovních náplní animátora je jedna nejdůležitější a tou je kontakt s hosty. Dobrý kontakt s hosty se projeví na velké účasti na aktivitách a na večerním programu. Dokonce se může stát, že se hosté nabídnou a pozvou animátora na jejich výlet o dne volna nebo na drink večer po práci. Animátor se vždy usmívá a roznáší dobrou náladu. Nemusí být perfektní sportovec nebo fitness trenér. A dokonce ani nemusí ovládat spoustu jazyků perfektně. Ale musí být dobrý v komunikaci s lidmi! 

Volejbalové hřiště je potřeba před užíváním zchladit! Také práce animátora.
Volejbalové hřiště je potřeba před užíváním zchladit! Také práce animátora.

Večerní program

V hotelu Labranda Kiotari Bay měli krásný amfiteátr s velkým kruhovým pódiem
V hotelu Labranda Kiotari Bay měli krásný amfiteátr s velkým kruhovým pódiem

Večerní program se liší podle velikosti a zaměření hotelu a také podle sezóny. Většina hotelů s animačním programem jsou tzv. "family oriented," což znamená, že jejich program je uzpůsobený pro rodiny s malými dětmi. Takže můžete počítat s minidiscem. 

Hlavní večerní program jsou buď taneční show nebo comedy show nebo kombinace obojího. Také jsou dětské show, kdy jsou děti na pódiu a účastní se některých nebo všech čísel představení a nacvičují to s nimi dětští animátoři. 

Ne každý hotel má k dispozici pódium a zákulisí. Někdy je stage i backstage improvizované místo u pool baru. V těchto hotelech se upřednostňuje interaktivní program jako jsou hry a kvízy.

Ideální brigáda na léto nebo práce s možností kariérního růstu? Proč se do Řecka neustále vracím?

Letos jsem již po šesté v Řecku, a když jsem v roce 2013 začínal, nedokázal jsem si představit, že o několik let později budu psát články o Řecku, a že budu stále pracovat v tomto odvětví. Letos jsem již entertainment manažer a nevypadá to tak, že to je moje poslední sezóna. Tato práce v kombinaci s Řeckem si mě naprosto podmanila a já vám na následujících řádcích prozradím proč.


  1. Vyhovuje mi práce na čerstvém vzduchu s dostatkem pohybu a sportu.
  2. Pobyt u moře a mořský vzduch mi pomáhá s alergií.
  3. Slunce a vitamin D mi prospívá po psychické stránce.
  4. Jsem velice kontaktní člověk a rád se seznamuji s lidmi z celého světa a čerpám inspiraci z různých příběhů, které od hostů a spolupracovníků uslyším.
  5. Ubytování a strava je hrazena, odpadá mnoho starostí o nájem, nákupy a vaření. Zjednoduší to život. Peníze téměř nejsou potřeba a výplaty je možné střádat.
  6. Rád poznávám nová místa. Jeden den volna na cestování není mnoho. Takže často stojím před rozhodnutím, zda celý den prospím nebo pojedu na výlet. Výlet vyhrává téměř vždy!
  7. Řecko!
  8. Řecká strava a řecká pohostinnost!
  9. Řecké moře. Nemusíte jezdit na Maledivy ani na Seychely. Úplně stejně krásně průzračné moře máme tady v Evropě.
  10. Noví přátelé z celého světa a zážitky na celý život.


Pokud jste se v některém z těchto bodů viděli a práce v kanceláři vás nenaplňuje, klidně mě kontaktujte prostřednictvím mailu nebo instagramu a dám vám osobní doporučení. Já pracuji pro největší agenturu pro animátory v Řecku- Remarc International, která zaměstnává více než 600 animátorů, tanečníků, zpěváků či fitness trenérů.

Přátelé na celý život
Přátelé na celý život

Mýty a stereotypy animátora!

Práce pouze pro mladé: Určitě není pravdou. Za několik let v tomto oboru jsem zjistil, že to může být kariéra na celý život slučitelná i s rodinou a dětmi. Jako entertainment manažer jsem letos nahradil ve své pozici bývalou manažerku, která už odešla do důchodu a má děti. V miniklubu jsem poznal několik žen ve středních letech a stále v této práci pokračují a jsou profesionálky. Nebojte se změny. Dokonce jsem poznal animátora, který měl přes 70 let a pořádal dětské show!

Je to pouze pro extroverty: Nikdo z nás není stoprocentní extrovert nebo introvert. Já věřím tomu, že každý druh osobnosti si může najít cestu, jak být dobrý v této práci. Jistá dávka extroverze je důležitá, ale není bezpodmínečná. Věřte, že jsem mezi animátory poznal i introvertní typy. Takoví lidé mají možnost oslovit hosty, kteří by příliš extrovertní a sebevědomé animátory nejradši odmítli.

Párty a alkohol: Animátoři jsou skvělí pařmeni. Ale pít alkohol každý den a skoro nespat není nejlepší způsob, jak si sezónu užít. Pracovní hodiny jsou dlouhé s přímým slunečním zářením. Některé hotely jsou dokonce opravdu daleko od jakýchkoli párty. Alkohol v hotelu pro animátory bývá v mnoha hotelech zakázaný.

Promiskuita: Na to si musí každý animátor odpovědět sám!


Největší Showman
Největší Showman

Nejlepší práce na světě

Pro mě jednoznačně ano. Proč?

Díky této práci můžu být hvězdou a superstar!

Je to skvělý pocit, když mě následuje 20, 40 nebo 60 lidí na aquagymu a všichni se skvěle baví a zároveň si dobře zacvičí!

Vlastně dostávám zaplaceno za to, že roznáším dobrou náladu a udržuji se fit.

Potlesk. Aplaus. Gratulace.

Po každé show za vámi lidi chodí a říkají, jak se dobře bavili. Jak dobře jste tančili, a že to je jejich nejlepší dovolená!

Od mala jsem chodil na hodiny zpěvu, piana, do dramatického kroužku a zajímal jsem se o sport a hudbu. Začal jsem chodit na jazykové gymnázium, protože se od mala zajímám o jazyky a jiné kultury. Tehdy jsem nevěděl, že taková práce existuje, protože jsem nikdy v all-inclusive resortu na dovolené nebyl. Až po letech v tomto oboru jsem si uvědomil, že jsem se na tuto práci připravoval celý život, aniž bych to věděl.

Člověk nikdy neví, koho pozná a kde skončí. Můžete být pod mostem a o pár dní později si připíjíte šampaňským s největšíma fajnovkama!

Není to práce, ale životní styl!

V některých hotelech je na programu i procházka. Obzvláště tam, kde je krásné prostředí. Takové procházky jsou skvělou příležitostí poznat hosty blíž! Zde Porto Limionas na Zakynthose.
V některých hotelech je na programu i procházka. Obzvláště tam, kde je krásné prostředí. Takové procházky jsou skvělou příležitostí poznat hosty blíž! Zde Porto Limionas na Zakynthose.
© 2019 Richard v Řecku, blog. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky